Thursday, March 11, 2010

تیراختور فروشی نیست، واگذارش کنید به مردم


در اخبار آمده بخشی از سهام تیراختور را فروخته اند به مالک باشگاه استیل آذین تهران که ادعا کرده است هدف از چنین کاری کمک به ورزش آذربایجان است.

صرفنظر از اینکه هدف اصلی و مقصود از چنین واگذاری آنهم دو-سه روز مانده به بازی میان این دو تیم چیست، و چرا در حالی که دو باشگاه سرخابی زیر چتر حمایتهای دولتی قرار دارند ولی در مورد تیراختور هر روز شایعات مختلفی در مورد فروش به دلیل بدهی به گوش می رسد، باید با قاطعیت گفت تیم تیراختور فقط به خاطر حمایت بی همتای طرفداران میلیونی آن تیراختور شده و دلیل دیگری ندارد. طرفدارانی که تحت هر شرایطی تیم خود را در هر نقطه ای در ایران نمی گذارد می تواند مستقیما از تیم خود حمایت مالی هم بکند، نباید در چنین مواقعی نامحرم تیم محبوشان شوند. این لیگ اگر حرفه ای است باید تیمهای آن نیز به طور حرفه ای اداره شوند. کافی است باشگاه تیراختور به چندصد هزار نفری که دارای کد طرفداری هستند فراخوان بدهد. من که وضعیت اقتصادی مناسبی ندارم حاضرم نصف حقوق یکماه خود را جهت خرید سهام بپردازم، و مطمئنم جمعیتی حدود پنجاه هزار نفر پیدا خواهند شد که به طور متوسط مبلغی معادل سیصدهزار تومان سهام خریداری کنند که جمعا خواهدشد پانزده میلیارد تومان و این چندین برابر بدهی های تیراختور است. و حتی اگر چنین هدفی محقق نشد یقینا درصدی قابل توجه از هزینه ها توسط مردم قابل جبران است.

البته واگذاری سهام باید با این پیش شرط انجام شود که سهامداران تیراختور نیز فقط از روی سکوها و تلویزیون نظاره گر نبوده و بتوانند در انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه نقش اصلی ایفا کرده تا آنها در مورد کنترل هزینه ها و درآمدها  و جذب باریکنان و مربیان کارآمدتر متعهدانه و مسؤولانه تر عمل کرده، و سوددهی باشگاه را نیز تضمین نمایند؛ و بدینوسیله جلوی ورشکستگی احتمالی نیز گرفته شود.

2 comments:

mehdi said...

سلام
عزيز يولداش
بو نئچه واخدا چوخلو اؤنملی سؤزلر يايمشسان.
چاليشيرام هامی سينی بير به بير اوخويوم
سوندان نظر وئريم
ساغ قال

فرزاد said...

"نوروز(اوغوز بایرامی) ، میراث ملی تورکها"
در ایام روز جهانی زن، مقاله ای از یک خانم قهرمان آذربایجان :
ندا کامران کشتیبان


دوست عزیز نظر شما در باره تبادل لینک چیست؟

Yazıları Latin əlifbasında görmək için, mətni kopi eləyib gedin Köçürgə`yə:

köçürgə yazılımı