Saturday, July 7, 2007

متن يك نامه فاشيستي

دير و زود داشت، ولي سوخت و سوز نداشت!
بالاخره متن نامه ترك ستيزانه ورجاوند كه به صورت محرمانه به خاتمي نوشته شده بود، ولي خوشبختانه در نشريات دانشجويي آذربايجاني افشا گرديد، در اينترنت هم منتشر شد.
چند هفته قبل كه به مناسبت مرگ ورجاوند، نامه مذكور دوباره مطرح شده و بر سر زبانها افتاد، بعضي ها مي گفتند، اين همه پشت سر يك مرده هياهو راه انداخته ايد، پس كو متن نامه؟! براي ما هم اصل ، محكوم كردن يك عمل باطل بود وگرنه كارهاي بسيار-بسيار مهمتري از حرف زدن پشت سر كسي مثل ورجاوند وجود دارد، يعني اينكه، اصل قضيه، همان نامه و محتويات خطرناك و شيطاني همان نامه بود كه موجب تازه شدن ناراحتي هاي گذشته شده بود و اينكه بعضي از مغرضان و يا ناآگاهان اصلاح طلب و غير اصلاح طلب هم مي خواستند از نگارنده آن نامه فاشيستي يك قهرمان ايران پرست ضدتجزيه طلب دربياورند و نتيجه اينكه همه از همديگر سراغ آن مكتوب را مي گرفتند.
من هم در همين مورد، دو مطلب يكي به تركي (اؤزوندن اؤنجه، دوشونجه سي اولموشدو) و يكي هم به فارسي (آقاي زيدآبادي! سوء تفاهم يا سوء فهم؟) نوشته بودم و نبود متن آن نامه فاشيستي خلائي را بوجود آورده بود.

با خواندن اين مطلب، به جز تركهاي ايران، ديگر اقوام و ملل ايراني هم به سادگي مي توانند مسببين و مروجين اعمال و افكار نژادپرستانه و شوونيستي را در ايران، بشناسند:

No comments:

Yazıları Latin əlifbasında görmək için, mətni kopi eləyib gedin Köçürgə`yə:

köçürgə yazılımı