Thursday, January 21, 2010

اس‌ ام ‌اس یاتار، دوخسان ياتار، یاتماز تیراختور بایراغی

"در مورد حساب کتاب نودی و قسم عادل فردوسی پور"

با این کاری ندارم که عادل فردوسی‌پور وقتی تیمی از بوشهر را در گزینه‌هایش آورده بود، چرا تیمهای پرطرفدار دیگری مثل ملوان، نساجی، صنعت نفت و ابومسلم را از گیلان، مازندران، خوزستان و خراسان در لیستش جای نداده بود و نیز با این هم کاری ندارم که می‌گویند ارسال اس‌ام‌اس از شمالغرب مملکت ممکن نبود و با این هم کاری ندارم که آیا در تهران ده‌میلیون نفری که از هر دو تا مدیر، کارگر، کارمند، مغازه‌دار، تاجر، نانوا، پلیس، خیاط، سپور، دکتر، مهندس، راننده، ماما، مرده‌شور، مداح، سینه زن، زنجیر زن، تمامیت خواه، لیبرال، اصلاح طلب، بسیجی، و غیره‌اش لااقل یکی ترک و یا به اصطلاح آذری زبان تشریف دارد، در حمایت از تیمی که از تبریز می‌آید نمی توانند چهل-پنجاه هزار به استادیوم آزادی بفرستند تا باهم یک "یاشاسین آذربایجان" و یک "داغلاری سؤکر تیراختور" فریاد بزنند و باید منتظر افرادی باشند که از تبریز و جلفا و اردبیل و مرند و هشترود در یک روز زمستانی بکوبند و بیایند تهران!


با این کاری ندارم که هستند ترکهایی مثل آبدارچی خوب محل کار ما که اصلا حاضر نشد روز جمعه بیاید تراکتور سازی را تشویق کند. دلیلش هم این بود که من از بچگی و به طور خانوادگی طرفدار استقلال هستم و آخر عمری هم نمی‌آیم بروم زیر بیرق تراختور! و با این هم کاری ندارم خیلی از ترک‌زاده‌های فارسی صحبت‌کن بزرگ شده در تهران هم هستند که این جمعه جهت طرفداری از استقلال تهران به ورزشگاه تهران آمدند، ولی وقتی اولین فریاد با عظمت "یاشاسین آذربایجان" را شنیدند، انگار تبدیل شدند به کسانی که بچه ناف تبریزند، و نه به لهجه خلخال و اردبیل تیراکتور، بلکه با لهجه تبریز تیراختور می گفتند و یکیشان هم داد می زد استقلال به شهر ما خوش آمدی! و با این هم کار ندارم که با کمال تعجب وقتی با دو سه تماشاگر که کنارم نشسته بودند ترکی صحبت کردم و فقط حرفهایم را تایید می کردند و بعد شنیدم که لری حرف می زنند و به خاطر فراز کمالوند طرفدار تراختور شده‌بوند! و با این هم کاری ندارم جناب عادل شاید خبری از نحوه جمع‌شدن اطلاعات در دیتابیس اس‌ام‌اس‌ها و چگونگی ساخته شدن کوئری گزارشگیری‌شان و ... نداشته، و چون قسم خوردن و ناموس شمردن نظر مردم هم مد شده و ساده‌ترین نوع دفاع است، قسمی هم خورده که تا کنون یک پیام کوتاه(که مثل ناموسش است) هم در برنامه‌اش جابجا نشده و تا او هست و آن برنامه‌ هم هست چنان اتفاقی روی نمی‌دهد.

فقط می‌روم به سایت رسمی مرکز آمار ایران که در آن برآورد جمعیت سال 1382 به تفکیک استانها نوشته شده. جمعیت سه استان آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل عبارتند از 3386817 ، 2824158 ، و 1211133 که مجموعا می شود 7422108 نفر و اگر آن را تقسیم بکنیم به جمعیت 66479838 نفری ایران و به صورت درصد بیانش کنیم می شود 11.16 درصد که دقیقا برابر است با 11 درصدی که در برنامه نود در نتیجه نهایی نظرسنجی اس‌ام‌اسی اعلام شد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند که تقلبی صورت نگرفته! اقلا یکی نبوده به آقایان عجول بگوید جهت دقت در کار، جمعیت کردهای ساکن در آذربایجانغربی را کم کنید تا قسم فردوسی‌پور اصلا جای ایراد نداشته باشد. البته شاید گفته‌اند جایش استان زنجان را حساب نمی‌کنیم.

جهت حسن ختام مطلب هم این ترجیع‌بند تشویق تیراختور را بگویم که: "یئل یاتار توفان یاتار، یاتماز تیراختور بایراغی" و البته این هم بماند هرچقدر من می‌گفتم به جای "پرچمی" بگویید "بایراغی"، به گوش جماعت نرفت که نرفت!

2 comments:

یوسوف said...

ساغولاسان.
گؤزلیدی.

Anonymous said...

http://www.trt.net.tr/trtinternational/fa/newsDetail.aspx?HaberKodu=358e56db-545f-4cc1-883b-b35b5339cf86

Yazıları Latin əlifbasında görmək için, mətni kopi eləyib gedin Köçürgə`yə:

köçürgə yazılımı