Wednesday, February 3, 2010

چنین طرز نگرشی کم پیدا می شود


مثل اینکه تراکتور شخم خود را زده! رسانه های مملکت که چند سالی بود سعی می کردند بازی میان استقلال و پرسپولیس را زیاد تبلیغ نکنند و به حواشی‌اش نپردازند یک هفته است از میان این همه تیم چسبیده اند به داربی یا به قولی شهرآورد! خوب اگر شهرآورد است چرا فقط از شبکه تهران پخش نمی شود! در حالی که همه می‌دانند تراکتور در سرتاسر مملکت علاقمند دارد و نمی خواهند بازیهایش را در یک شبکه سراسری پخش کنند. چه می‌شد دیروز از هفت بازی که تقریبا همزمان برگزار می‌شدند ده پانزده دقیقه ای هم به بازی هرکدام اختصاص می دادند؟! حالا من به عنوان یک ترک، نمی گویم که باید فقط بازی تراختور را پخش می کردید.
 
مطلب زیر خوب و واقع بینانه نوشته است که حرف دل من هم هست. در وبلاگهای فارسی زبان انگشت شماری چنین برداشت و طرز نگرشی نسبت به قضیه تراکتور را پیدا کردم:
"جمعه بعدازظهر برای دیدن بازی استقلال و تراکتور به ورزشگاه آزادی رفتم. اولین‌بار بود که می‌دیدم تعداد تماشاچیان یکی از دو تیم بزرگ پایتخت‌نشین کمتر از یک تیم غیرتهرانی، تبریزی، است. فریاد یاشاسین آذربایجان آبی‌ها را غافلگیر کرده بود. جمعیت قرمز رنگ هولناک بود و هماهنگی بی‌نظیر. گرچه آبی‌ها می‌گفتند بارسلون و آرسنال، تراکتور … اما یک‌نوایی عجیبی در میان تراختوری‌ها موج می‌زد. تمرکز تهرانی را به هم زده بودند. ای‌کاش چند تیم این‌جوری دیگر در فوتبال ایران ظهور کند. ذوب‌آهن تنها مشکلش این است که تماشاچی ندارد. راستی چرا در موقع دیدن فوتبال پدیده سواری مجانی مشاهده نمی‌شود؟ یعنی هیچ‌کس نمی‌گوید دیگری تشویق می‌کند پس من نمی‌کنم. راستی چرا برخلاف اینگیلیس که فوتبال در شهرهایی پیرامونی، منچستر و لیورپول، به مراتب قوی‌تری از لندن، مرکز، است در ایران فوتبال در مزکر قوی‌تر است از پیرامون."

- دگردیسی مشغولیت‌ها » Blog Archive » از آزادی و تئاتر شهر تا کبابی حاج عبدالله (view on Google Sidewiki)

No comments:

Yazıları Latin əlifbasında görmək için, mətni kopi eləyib gedin Köçürgə`yə:

köçürgə yazılımı